Reklamační řád

REKLAMAČNÍ ŘÁD

 

Tento reklamační řád společnosti bosono s.r.o., (se sídlem Kotlanova 2508/31 Brno 62800, IČ: 07752521, DIČ: CZ07752521 zapsané v obchodním rejstříku pod spisovou značkou C 110068, Krajským soudu v Brně), která je provozovatelem eshopu www.bosonozka-vo.cz, slouží k zajištění správného postupu při uplatňování a vyřizování reklamací vad spotřebního zboží. Byl vypracován ve smyslu zákona č. 40/1964 Sb., Občanského zákona v platném znění a zákona č. 634/1992 Sb., O ochraně spotřebitele v platném znění.

adresa pro doručování: Eshop Bosonožka, Kotlanova 3a, Brno 62800 telefonní číslo: +420 732 560 109 kontaktní e-mail: velkoobchod@bosonozka-vo.cz

 

1 Záruční podmínky 

 

1.1 Záruční doba začíná běžet převzetím zboží zákazníkem a je stanovena na 24 měsíců. Jako záruční list slouží doklad o koupi (faktura). Často se mylně zaměňují dva pojmy: záruční doba a životnost výrobku. Záruka se vztahuje na všechny zjevné i skryté vady zboží – vady, které jsou neslučitelné s funkčností zboží a jeho užitnými vlastnostmi. Za vadu nelze považovat změnu vlastností zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku běžného opotřebení či nesprávného používání, popř. nesprávného zásahu. Kratší životnost výrobku v takovém případě nelze považovat za vadu a nelze ji ani jako takovou reklamovat.

 

2 Rozpor s kupní smlouvou a dodání poškozeného zboží

 

2.1 Pokud kupující zjistí poškození dodaného zboží, jakýkoliv rozdíl mezi záručním a kupním dokladem a skutečně dodaným zbožím (v druhu, množství), nebo neobdržel se zásilkou správně vyplněný záruční list nebo fakturu tyto může obdržet i elektronicky), důrazně doporučujeme ihned (nejlépe do 2 pracovních dní) prokazatelným způsobem kontaktovat prodejce k odstranění těchto vad. Na pozdější reklamace nemusí být brán zřetel.

 

3 Odpovědnost prodávajícího za vady

3.1. Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí zejména:

  • je v ujednaném množství
  • odpovídá jakosti a provedení, které byly mezi kupujícím a prodávajícím sjednány, případně podle smluveného vzorku nebo předlohy, popřípadě podle účelu patrného ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý;
  • za vadu zboží je též považována situace, kdy prodávající dodá kupujícímu jiné zboží, než jaké bylo mezi nimi sjednáno;
  • nemá právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva třetí osoba a zboží je vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží.

3.2. Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních.

 

4 Práva kupujícího z vadného plnění

 

4.1 Práva kupujícího z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117.

4.2. Pokud je vada zboží podstatným porušením smlouvy, náležejí kupujícímu tato práva z vadného plnění:        a) odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;        b) odstranění vady opravou věci;        c) přiměřená sleva z kupní ceny; nebo        d) odstoupení od smlouvy.

4.3. Pokud je vada zboží nepodstatným porušením smlouvy, může kupující požadovat:        a) odstranění vady; nebo        b) přiměřenou slevu z kupní ceny. 4.4. O zvoleném způsobu řešení reklamace je kupující povinen informovat prodávajícího při oznámení vady, jinak o něm rozhodne prodávající. Provedenou volbu je možné měnit pouze po dohodě s prodávajícím. Pokud kupující považuje vadu za podstatné porušení smlouvy, je povinen to prodávajícímu doložit. Kupující bere na vědomí, že dokud neuplatní své právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, je prodávající oprávněn dodat mu chybějící zboží nebo odstranit právní vadu (zejména dodat chybějící dokumenty).

 

5 Reklamace

5.1 V případě, že zákazník objevil na zakoupeném zboží v průběhu záruční doby vadu, která nebyla způsobena jeho nevhodným používáním, ale vadou samotného výrobku, má v záruční době právo na reklamaci zboží. Reklamaci by měl kupující uplatnit bez zbytečného odkladu ihned po zjištění vady, aby mohla být reklamace správně posouzena a vyřízena. 

 

5.2 Zákazník nemá právo na vrácení, opravu či výměnu zboží od prodávajícího, pokud:

  1. vypršela záruční doba
  2. bylo zboží používáno v podmínkách, které neodpovídají svými parametry prostředí, pro které jsou určeny
  3. zboží zkusil opravit sám a tím jej poničil
  4. bylo zboží ošetřeno nebo čištěno nevhodnými přípravky či postupy.
  5. pokud nereklamoval zboží okamžitě po zjištění závady 
  6. pokud je produkt znehodnocen a opotřeben běžným užíváním.
  7. je li reklamované zboží špinavé, mokré či v jakémkoli jiném nevyhovujícím stavu.
  8. zboží bylo používáno v podmínkách, které svou povahou použití zboží vylučují,
  9. vada byla způsobena živelnou pohromou, povětrnostními vlivy, při nehodě či násilným poškozením.

 

5.3 Barefootová obuv je díky svým specifickým vlastnostem náchylná k mechanickému poškození. Zároveň vzhledem ke specifickému využití dětské obuvi (charakter dětské chůze, použití odrážedel, koloběžek, ježdění na skluzavce) je obuv velmi často vystavena mechanickému poškození - okopání, odření, obroušení podešví. Tato případná mechanická poškození nemohou být důvodem k reklamaci. 

 

6 Postup při reklamaci

6.1. Kupující je povinen reklamaci u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Pro přijímání reklamovaného zboží je určena kontaktní adresa prodávajícího: eshop Bosonožka, Kotlanova 3a Brno 62800

6.2. Závazný postup při reklamaci:

  • pro rychlejší vyřízení může kupující o reklamaci předem informovat prodávajícího telefonicky, e-mailem či písemně;
  • kupující je povinen informovat prodávajícího o tom, jaké právo z vadného plnění si zvolil, popsat závadu a/nebo popsat, jak se projevuje, dále číslo daňového dokladu potvrzujícího koupi zboží u prodívajícího.
  • reklamované zboží doručí kupující prodávajícímu (jinak než na dobírku, kterou prodávající nepřebírá), přičemž při zasílání je kupující povinen zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení;

6.3. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy byl prodávajícímu doručeno reklamované nebo byl o reklamaci informován

6.4 Prodávající reklamaci vyřídí co nejrychleji v závislosti na povaze reklamované vady, obvykle do 30 dnů od převzetí zboží prodávajícím.

 

6.6 Prodávající bude ohledně řešení reklamací komunikovat výhradně s kupujícím. Reklamace zasílané konečnými zákazníky kupujícího, se kterými prodávající nemá žádný obchodní vztah, nebudou přijaty a budou vráceny na adresu odesilatele.

  

 

Tento Reklamační řád je platný a účinný od 25.1.2018.